Fiskerizakajaen
Fiskerizakajaen er stedet, hvor kokke og madmennesker i en begrænset periode kan låne det lille lokale på Smedetoften 25 for at afprøve gastronomiske idéer og koncepter. Stedet kommer udelukkende til at bestå af pop-up-restauranter. Menuen og konceptet bliver bestemt af kokken selv.
Om
Fiskerizakajaen skal være et levende og spændende sted, som ændrer sig uge efter uge og dag efter dag. For et mindre beløb kan man låne stedet, det kræver blot at man udfylder en konceptbeskrivelse. Kokkeelever låner det gratis.
Send din konceptbeskrivelse til Sofie på sofie.sorensen@fiskerikajen.dk. Den skal beskrive menu, setup, ønsket antal dage/aftener, pris per kuvert, hvem der deltager mm. Download skema til udfyldning om jeres koncept nedenfor.
"Vi gør det her af kærlighed til branchen. Vi hører ofte en masse gode idéer i vores netværk, som aldrig bliver realiseret. Vi vil gerne give noget tilbage til kokkebranchen, der har givet så meget til os."
- Hjalte Pohlentz, Fiskerikajen
Ofte stillede spørgsmål
Vi har gjort vores bedste for at besvare jeres spørgmål om brug af Fiskerizakajaen her. Hvis I har yderligere spørgsmål, så send os en mail.
For at låne Fiskerizakajaen skal man skrive en konceptbeskrivelse til Martin på martin.petersen@fiskerikajen.dk. Den skal beskrive menuen, setuppet, ønsket antal dage/aftner, pris per kuvert, hvem der deltager, osv. Skema længere nede.
For kokke koster det 1000 kr./dag + moms = 1250 kr./dag at låne Fiskerizakajen. Prisen kan forhandles, hvis man skal låne den i over 7 dage. Kokkeelever låner den gratis. Alle skal betale for rengøring, se mere længere nede.
Man må lave lige hvad man vil. Der er ingen dogmer, det skal ikke være fisk. Kokkene har selv ansvar for at billetterne bliver solgt, Fiskerikajen står kun for at administrere billetsalget via www.fiskerikajgrej.dk. Dvs. at Fiskerikajen garanterer ikke reklame eller ligende for arrangementer, og dækker ikke for ikke solgte billetter.
Man må låne den fra en dag og op til 10 dage. Man kan ikke låne den til private arrangementer eller til opbakning til private selskaber. Alle arrangementer skal, som udgangspunkt, til offentligt salg via Fiskerikajens webshop. Man kan selvfølgelig reservere pladser/billetter til venner, men der skal som udgangspunkt være billetter til offentligt salg.
Hvis man “kun” har arrangementer torsdag-lørdag, må man forvente at der kan være andre arrangementer mandag/tirsdag/onsdag.
Der er en masse forskellige tallerkner, fade og skåle, glas og service, mm. Alt er talt op og vil blive talt op efter hvert arrangement og kokkene hæfter for mangler eller ødelagte ting til vejledende udsalgspris.
I køkkenet er der en 5 stiks ovn, 4 induktionsblus, en lille rooner, skærebrætter, skåle, piskeris, røremaskine, blender, stavblender, friture, køl og frys mm. Der er ikke stofduge, det skal man selv medbringe, men der vil være viskestykker og karklude i begrænset omfang.
Restauranten kan indrettes på flere måder:
8*2=16 pladser
9*2 =18 pladser (ideelt)
10*2=20 pladser (pakket)
Vi anbefaler at sælge pladserne parvis, så alle pladser bliver brugt.
Alt skal afleveres rent og pænt. ALT affald skal være fjernet. Køleskabe mm skal være tømte og rengjort. Efter hvert arrangement vil der være en rengøring. Prisen for rengøring fratrækkes billetsalget. Så jo pænere man afleverer stedet, jo billigere bliver rengøringen. Prisen for rengøring er 250 kr./timen + moms
Naboerne skal respekteres og alle arrangementer skal slutte senest kl. 24.00. Dørene skal holdes lukket fra kl. 22.00. Stedet skal respekteres. Vi har brugt meget energi på at lave et lækkert sted og vi forventer, at det ikke misligholdes.